مدارک مورد نیاز تایید دادگستری اسناد هویتی

برای تایید دادگستری یا مهر دادگستری و تایید امور خارجه مدارک یا مهر امورخارجه نیازمند به رعایت موارد زیر می باشد.

تایید دادگستری شناسنامه

شناسنامه به تنها توسط دادگستری تایید می شود وتمامی مندرجات شناسنامه از ابتدا تا انتها توسط مترجم ترجمه می شود؛ شناسنامه اشخاص بالای ۱۵ سال بدون داشتن عکس قابل ترجمه و تأیید نمی باشد.

تایید دادگستری کارت ملی

اصل کارت ملی قابل ترجمه و تأیید دادگستری است. کارت ملی های قدیمی با ارائه قبض پست تا زمان صدور کارت ملی جدید قابل تایید دادگستری و امور خارجه می باشد.

گواهی فوت

گواهی فوت یا رونوشت مصدق آن با مهر داره ثبت احوال و با ارائه شناسنامه متوفی قابل ترجمه و تأیید دادگستری است.

گواهی تجرّد

گواهی تجرّد صادره از سازمان ثبت احوال کشور، اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور، با ارائه شناسنامه قابل ترجمه و تأیید دادگستری است.

گواهی ولادت

گواهی ولادت اتباع ایرانی تا ۱۵ روز پس از صدور قابل ترجمه و تأیید بوده و بعد از آن با ارائه شناسنامه قابل ترجمه و تأیید است. گواهی پزشک یا بیمارستان با تأیید نظام پزشکی و ارائه شناسنامه قابلیت ترجمه و تأیید دارد.

تایید دادگستری سند ازدواج

سند ازدواج یا اصل رونوشت محضری آن ممهور به مهر دفتر خانه اسناد رسمی با ارائه شناسنامه یکی از زوجین قابل ترجمه و تأیید دادگستری است.

گواهی های صادره از اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مبنی بر ازدواج خارجیان مقیم ایران و مهاجرین خارجی که در ایران ازدواج نموده اند قابل ترجمه و تأیید می باشد. در صورتی که یکی از زوجین ایرانی باشد گواهی های مزبور با ارائه شناسنامه وثبت واقعه ازدواج در شناسنامه قابل ترجمه و تأیید می باشد.

تایید دادگستری
تایید دادگستری

مدت زمان اخذ مهر دادگستری

مدت زمان مورد نیاز مهر دادگستری به غیر از روزهای پنجشبه ۱ روز کاری می باشد.

مدت زمان تایید وزارت امور خارجه

مدت زمان مورد نیاز مهر وزارت امورخارجه به غیر از روزهای پنجشبه ۱ روز کاری می باشد. با توجه به بیماری کرونا این زمان تا اطلاع ثانوی به ۲ روز افزایش یافته است.

تایید دادگستری فوری

در صورت نیاز به تایید دادگستری فوری با توجه به اینکه این کار یک روز کاری زمان می برد نیاز به پرداخت هزینه مازاد نمی باشد، اما اگر حجم مدارک زیاد باشد هزینه فوریت تنها به ترجمه تعلق می گیرد.

قیمت مهر دادگستری

قیمت مهر دادگستری ۶۰،۰۰۰ تومان برای سال ۱۳۹۹ می باشد. برای مشاهد قیمت دارالترجمه به این صفحه مراجعه کنید.

سند طلاق

سند طلاق یا رونوشت محضری آن در صورتی که ممهور به مهر و امضای دفتر ثبت طلاق باشد با ارائه شناسنامه یکی از طرفین قابل ترجمه و تأیید است.

تایید دادگستری گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری با ارائه اصل آن قابل ترجمه و تأیید دادگستری است. و از تاریخ صدور ۱ ماه برای ترجمه اعتبار دارد. گواهی عدم سو بدون تایید دادگستری قابل ترجمه نمی باشد

کارت پایان خدمت و معافیّت

کارت پایان خدمت و معافیّت از خدمت نظام وظیفه عمومی با ارائه اصل آن قابل ترجمه و تأیید است. پشت کارت باید ترجمه شود؛ کپی برابر با اصل کارت قابل تأیید نیست. گواهی های صادره از نیروی انتظامی مبنی بر مفقودیت کارت قابل ترجمه و تأیید می باشد.

گواهینامه رانندگی

گواهینامه راهنمائی و رانندگی و همچنین سوابق مربوط به آن که توسط راهنمائی و رانندگی اعلام می شود قابل ترجمه و تأیید می باشد. گواهی های نیروی انتظامی در خصوص مفقود شدن گواهینامه قابلیت ترجمه و تأیید را داراست. برابر اصل نمودن گواهینامه های بین المللی بلامانع است.

قیمت تایید دادگستری
سفارش ترجمه